9/23/2023 11:42:40 AM
تاثیر بسته بندی خلاقانه محصولات در افزایش فروش
بسته بندی.jpg

چرابسته بندی مهترین عامل موفقیت فروش است

بسته بندی یک پوشش نیست که با طراحی به زیبایی رسیده باشد. بسته بندی نحوه نگهداری و محافظت محصول وچگونگی معرفی خصوصیات محصول به مصرف کننده می باشد. بسته بندی به عنوان بیرونی ترین عامل ارتباط بین محصولات وخریداران می باشد. 

تاثیر بسته بندی خلاقانه در افزایش فروش

بسته بندی  نوعی پوشش است که  محصول  را در بر می گیرد و برای مصرف عرضه بازار فروش می کند .  ظروف بسته بندی نامناسب باعث می شود محصول آسیب ببیند و سالم به دست مشتری نرسد. یکی از ترفندهای افزایش فروش محصولات  و برند سازی بسته بندی خلاقانه است . بسته بندی خلاقانه راهی مناسب برای تبلیغ وافزایش آمار فروش می باشد. امروزه بسیاری از مشتری ها تمایلی به اطلاع از مواد تشکیل دهنده بطری ندارند فقط  به برند بطری برای بسته بندی توجه می کنند . با پیشرفت صنعت و تکنولوژی بسته بندی ، توقع جامعه از جعبه بسته بندی بالا رفته است . و این موضوع باعث میشود بسته بندی جدید و مدرن وارد بازار شوند. مشتری ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند. بسته بندی جذاب در جلب مشتری وافزایش فروش بسیار حائز اهمیت است . بسته بندی خلاقانه در جلب نظر مشتری بسیار کاربرد دارد و در مدت زمان کوتاه تری می تواند بهترین خرید داشته باشد. بسته بندی خلاقانه صادر کنندگان را از خرید فله ای محصولات به سمت بسته بندی محصولات رونق می دهد. 

ارزش گذاری ساختار بسته بندی 

موثرترین اجزا در افزایش فروش بطری طراحی خلاقانه بطری است . طراحی خلاقانه نیازمند کمک گرفتن از بازار شناسی است بدون کمک گرفتن از داده های بازار شناسی با تکیه بر خلاقیت ذاتی نمی توان به طرح بسته بندی خلاقانه مناسب رسید. مهمتر از اطلاعات بازار شناسی انتخاب طرح مناسب از میان طرح ها موجود در بازار است.  طراحی بسته بندی گاهی الهام گرفته از هندسه محصول و جغرافیای تولید محصول می باشد.  با انتخاب طرح مناسب  فروش محصولات در بازار ملی وبین المللی با رقبا بزرگ می جنگد . 

ویژگی های یک بسته بندی خلاقانه خوب

ظروف بسته بندی خلاقانه علاوه بر ظاهر زیبایی که به محصولات می دهد باید داری ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • حمل و نقل راحت : از ویژگی های بسته بندی خوب محصولات جابه جایی راحت وآسان است محصولات با حجم بیشتر برای جابه جایی راحت روی جعبه بسته بندی دستگیره یا محلی برای قرار گرفتن دسته تعبیه کنید. 
  • به سادگی قابل باز شدن باشد :  بسته بندی مناسب باید به راحتی قابل باز شدن  باشد. 
  • قابلیت نگهداری و استفاده مجدد محصولات را داشته باشد : محصولات داخل بسته بندی اگر حجم زیادی داشته باشند و با یک بار مصرف تمام نشوند ظرف بسته بندی باید طوری باشد که اضافه محصولات را در همان بسته نگهداری کرد و نیازی به ظرف دیگر نباشد.
  • قابلیت نگهداری طولانی مدت وحفظ کیفیت محصولات  : محصولاتی که تولید و بسته بندی می شوند بلافاصله به فروش نمی رسند و ممکن است مدتی در انبار بمانند بسته بندی باید کیفیت و قابلیت نگهداری بلند مدت داشته باشد. 
  • انتقال درست پیام برند :  از اهداف بسته بندی معرفی برند به مشتری و حس اعتماد و آشنایی در مشتری بوده  است  . با رعایت این امر به مرور زمان باعث ایجاد حس و فاداری به مشتری می شود. 
  • درج لوگو روی بسته بندی : با درج لوگوی شرکت بر روی بسته بندی، محصولات شما بیشتر به چشم مشتری می آید. 

انواع ظروف بسته بندی 

ظروف بسته بندی فلزی : ظروف فلزی بسیار مقاوم ومحکم هستند ودر بسته بندی کنسروجات کاربرد فراوان دارند . ظروف فلزی مقاومت دمایی بسیار بالایی دارند وطول عمر محصولات را افزایش می دهند.

ظروف بسته بندی شیشه ای : ظروف شیشه ای به دلیل عدم محدودیت در استفاده وعدم ایجاد مسمومیت دارای اهمیت بالایی هستند . ظروف شیشه ای با اینکه دارای قیمتی بالایی هستند اما استفاده از آنها در مواقع خاص ضروری است.

ظروف بسته بندی پلاستیکی :ظروف پلاستیکی اولین ماده پرکاربرد در حوزه مواد غذایی است. با توجه به قیمت پایین وضد ضربه بودن طرفداران زیادی در حوزه بسته بندی مواد غذایی به خود جلب کرده است.

 


مدیریت سایت

شهرک صنعتی پرند بلوار صنعت خ گلریز خ گلشن پلاک1


09330244264
.

Copyright © Digibottle. Design by Vahid Hassani